streda 15. júna 2011

“Mala som jednoducho šťastie – ale bežala som mu oproti.” Lýdia Eckhardt (49)

Žena, módna návrhárka, ktorú pozná celé Slovensko. V máji tohto roka oslávila spolu so svojimi vernými zamestnancami 20 rokov pôsobenia vo svete módy a stále o nej môžeme hovoriť ako o nadčasovej návrhárke, čo potvrdila aj kolekcia Retro v rámci výročnej prehliadky. Modelky sa na nej prechádzali v modeloch z roku 1996 a boli rovnako šik ako tie aktuálne. Niet divu, keď tvoríte odev presne na mieru, duch jedinečnosti je výrazný aj po rokoch.

Ako ste sa dostali k módnemu návrhárstvu a kedy približne to bolo?
V období mojej mladosti, ktoré siaha do socializmu, keď túžba pekne sa obliekať bola absolútne logická. Patrila k tomu, ale neboli možnosti. U nás doma bolo dôležitejšie vzdelanie, otecko bol lekár aj môj brat je lekár, čiže na mňa tlačil, aby som skončila právo a na šaty neboli peniaze.Tak som začala šiť, prišla som na VŠ do Bratislavy a moje veci sa páčili. Skončila som právnickú školu, dostávala som ponuky šiť a keď sa v roku 1991 začali lámať spoločensko-ekonomické vzťahy, mala som jednoducho šťastie – ale bežala som mu oproti. Tým, že som nestačila robiť objednávky sama, dávala som ich šiť najlepšiemu salónu, ktorý bol na Šafárikovom námestí a zrazu polovica salónu šila mne. Neskôr som im ponúkla prácu a dnes som hrdá na to,že 80% ľudí, ktorí začali u mňa v roku 1991, u mňa dodnes robia.

Ako vyzeral svet módy počas bývalého režimu . Bolo vtedy náročné byť módnou návrhárkou?
Je ťažké vysvetliť mladej generácii, že...........http://www.vip.sk/sk/magazin/clanok/osobnosti-lydia-eckhardt


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára